L&K Škoda 110
výrobce = Abrex
měřítko = 1:43
Trocha z historie:
V roce 1924 továrnu L&K zachvátil požár a zakladatelé firmy se rozhodli spojit síly se silným partnerem. V červnu 1925 došlo k fúzi s plzeňskými Škodovými závody, což sice znamenalo záchranu automobilky, ale zánik samostatné továrny L&K. Nové typy automobilů potom nesly značku Škoda.
Model L&K Škoda 110 (vyráběn v letech 1925 až 1929) byl kvalitní automobily s dobrou budoucností (prvním modelem L&K Škoda, který prolomil tisícovou hranici celkové produkce), svým charakterem patřil spíše mezi vozy střední třídy.
Technická data:
Motor vpředu a pohon zadních kol. Řadový čtyřválec s rozvodem SV, objem 1794 cm³, vrtání 72 mm a zdvih 110 mm, výkon 18 kW (25 koní) při 2600 ot/min. Čtyřstupňová převodovka, hmotnost 1200 kg, maximální rychlost 85 km/h.
Dobové foto viz:
foto
(Martin, 2. 11. 2008 1:16)